کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید بارش شدید باران خسارتی نداشته است | احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تا پایان امشب (۳ تیر ۱۴۰۳) بوستان‌های چهل‌بازه، وکیل‌آباد، کوه‌پارک و کوهشار مشهد تعطیل شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) نخستین جلسه شورای بسیج اداری استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد+ فیلم  کشف ۳۱۲۰ کیلوگرم آرد نانوایی در یکی از هتل‌های مشهد اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد به‌مناسبت دهه امامت و ولایت | نورافشانی ۵۰ نقطه مشهد در شب عید غدیرخم کدام پارک‌ها و بوستان‌های مشهد دارای مجموعه‌های بازی برای کودکان هستند؟ عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب‌شرقی در مشهد به‌زودی آغاز می‌شود ۲۱۷ هزار نفرشب ظرفیت اسکان رسمی مشهد، میزبان زائران تابستانی می‌شود
سرخط خبرها

جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۲۲۷۹۳۴
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
  • ۱
جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد
فرماندار مشهد در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری از پل چنارک در محور میامی به مشهد گفت: براساس تفاهم‌نامه اخیر شهرداری مشهد با اداره راهداری شهرستان، مسیر دوبانده موجود در محور میامی به‌عنوان طرف رفت و محور دوبانده دیگری به عنوان طرف برگشت ایجاد خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ۸ مرداد ۱۴۰۱ بود که خبر واژگونی ون حامل زائران عراقی در سیل در مسیر جاده میامی و حوالی روستای چنارک شهرستان مشهد به سرتیتر اخبار رسانه‌های محلی تبدیل شد؛ حادثه‌ای که متاسفانه فوت ۶ زائر عراقی و راننده ایرانی این خودروی ون را در پی داشت و از آن زمان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و به‌خصوص مشهدالرضا (ع) را مصمم کرد که در سریع‌ترین زمان ممکن، ایجاد زیرساخت‌های زیارتی در محور میامی را به سرانجام برسانند تا توجه شایسته مشهدی‌ها به میزبانی از مهمانان امام رئوف (ع) یک‌بار دیگر به اثبات برسد.

پلی برای حفظ جان مردم

اصل ماجرا مربوط به زمان‌هایی است که بارندگی زمینه‌ساز به راه افتادن سیل در منطقه می‌شود. از قضا محور میامی و شاهراه روستای چنارک از جمله نقاط سیل‌خیز منطقه نیز محسوب می‌شوند که به خصوص در فصل زمستان و بهار شاهد بارندگی‌های سیل‌آسا هستند و اهالی نجیب این منطقه مدت‌هاست که به محض وقوع سیل، ساعت‌ها در جاده منتظر می‌مانند تا حجم آب فروکش کند و نقاطی از جاده که در تلاقی مسیل است، قابل‌تردد باشد. ساکنان روستا‌های مجاور تعریف می‌کردند که در سال‌های اخیر، حوادث مختلفی هم در این محور صورت گرفته و گرفتارشدن خودرو‌ها در سیلاب به نگرانی مستمر آنها تبدیل شده است.



مردم بیش از همه بابت فاجعه ون زائران عراقی در سال ۱۴۰۱ ابراز ناراحتی می‌کردند و این حادثه را مایه سرشکستی خود در میزبانی از مهمانان امام رضا (ع) می‌دانستند. همه اینها بهانه‌ای شد تا ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه)، آیین افتتاح و بهره‌برداری از پل محور چنارک با حضور محسن داوری فرماندار مشهد برگزار شود؛ پروژه‌ای که همه از نعمت آن بهره‌مند خواهند شد، از جمعیت ۳۰ هزارنفری ساکن در ۱۳ روستای مجاور با این مسیر گرفته تا زائرانی که قصد تشرف به بارگاه امامزاده یحیی (س) در محور میامی تردد دارند.  

۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پل چنارک

محسن داوری فرماندار مشهد در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پل چنارک در مسیر محور میامی به مشهد اظهار کرد: شروع پروژه از مردادماه ۱۴۰۲ بود که سه ماه در دستورکار قرار گرفت، اما بنا به دلایل فنی و کمبود اعتبار، مدتی نیمه‌کاره ماند. با این حال، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور به مشهد دوباره تأمین اعتبار شد تا در نهایت در اردیبهشت‌ماه با صرف ۱۸۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پل با ۴ دهانه چهار متری ساخته شده است. ۱۹ هزار و ۶۶۳ مترمکعب خاکریزی، ۸۷۲ مترمکعب بنایی با سنگ، ۳۹۰ مترمکعب بتن‌ریزی و ۸۱۵ هزار کیلوگرم آسفالت صورت گرفته تا در نهایت این پروژه در اختیار زائران و مجاوران قرار بگیرد.

میامی2 میامی2 میامی2 میامی2 میامی2 میامی2



فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: این پروژه اتفاق بزرگ و مبارکی است، زیرا این منطقه از جمله نقاط سیل‌خیز شهرستان است که از قضا معبر جاده‌ای با آب‌نما تلاقی داشته و همین امر باعث شده تا در سال‌های گذشته به محض وقوع سیل، خودرو‌های عبوری ناچار باشند ساعاتی برای کاهش حجم آب عبوری توقف کنند. حادثه سال ۱۴۰۱ برای ون زائران عراقی و خسارات جانی و مالی متعدد برای اهالی از جمله تلفات نبود پل در این معبر بود که خوشبختانه با بهره‌برداری از این پل، دیگر چالشی برای تردد هموطنان و زائران وجود نخواهد داشت.

جاده میامی، چهاربانده می‌شود

اگرچه افتتاح این پل، خبر دلگرم‌کننده‌ای برای اهالی بود، اما خوش‌خبری اصلی فرماندار مشهد مربوط به توافق راهداری با شهرداری مشهد می‌شد که براساس آن، تا پایان خردادماه آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات عمرانی احداث باند مجزا در محور میامی به مشهد آغاز خواهد شد.

داوری تصریح کرد: یکی از چالش‌های موجود در این مسیر، تردد مستمر کامیون‌های سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری مشهد است که با حجم بار سنگین، زمینه‌ساز حوادث متعدد جاده‌ای هستند. در جریان رسیدگی به مطالبه به‌حق اهالی، فرمانداری مشهد واسطه شد تا تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری مشهد و اداره کل راهداری شهرستان امضا شود و بر مبنای آن، مسیر دوبانده موجود به‌عنوان طرف رفت و محور دوبانده دیگری به‌عنوان طرف برگشت ایجاد شود. هزینه‌های اجرایی این پروژه نیز طبق تفاهم صورت‌گرفته برعهده مدیریت شهری و شهرداری مشهدمقدس خواهد بود و پس از طی‌شدن فرآیند‌های اداری و اخذ مجوزها، اجرای پروژه تا پایان خردادماه آغاز خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
0
0
انشالاه بیان شروع کنن ده ها نفرتوهمین جاده جان خودشان ازدست دادن چندسال پیش هم ده کیلومتری زیرسازی کردن ولی آسفالت نکردن انشالاه چهاربانده بشه مشکلات مردم مخصوصا تصادفات کمترشود.ممنون از مسئولین دلسوزکه بفکرمردم هستن
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->